Monday, February 16, 2009

Hasil Tanaman

Assalamu'alaikum kwn2. Hari ni mcm hari2 yg laen, aku tak wat ape2. Bukan kerana aku malas tapi aku suke berehat2 kt umah aje. Petang pulak, aku g siram pokok2 yg aku tanam ritu. Ketika asyik menyiram aku terpaku melihat pokok cili atau sesetengah org panggil pokok lada aku dh berbuah!! pergh!! haha tak tergambar perasaan di hati ini :) Tanpa melengahkan mase aku mengeluarkan henfon dan terus tangkap beberapa keping gambar!

Siap ade bunga lagi.

Cili lagi.

Banyak buah.

Tu lah, btul la kate2 org tue2 kalau berbudi pd tanah insyaAllah ia akan memberi hasil pd kite. Tapikan aku masih mencari kepentingan pokok ini pd aku. Aku tak brape gemor makan pedas2 hehe mungkin ia penting kepada famili aku kan! :)


6 comments:

Najia said...

sementara tunggu start kerja, leh jd mini petani hehe

azim rosli said...

tu la. tapi ade satu pokok jek. kegunaan umah pon tak cukup rasenye hehe igt nak jual kt pasar kan hehe :)

miss angel said...

byk sgt ke? bg kat jiran je la. mana tau the chinese tu nak masak pedas2 kan hehe

miss angel said...

byk sgt ke? bg kat jiran je la. mana tau the chinese tu nak masak pedas2 kan hehe

azim rosli said...

oh tu la bg kt jiran eh? boleh2 tp kene tunggu masak hee.. :)

sticker said...

yangguo520
hongqigong
huangyaoshi
oyangfeng
zhangwuji